Monday, January 24, 2011

MiNuM pEtAnG..


       Hai...... cite pasal makanan lagi hehehe..... petang2 yang boring ni, entah mcm mane bleh terajin pulak nak memasak...... mentang2 la dah banyak kali tengok mak aku buat karipap, tu yang nak cuba try buat tu huhuh...... 

       Mak aku adalah buat sikit2 kuih untuk dijual kat tempat keje dia...... bila aku free aku datang jugak tolong dia..... tu yang mcm dah tersampuk nak buat kuih tu...... tapi kelakar jugak dibuatnye.... mane taknye, kat umah aku bukannye ada benda2 nak buat semua tu.......

       Untuk menyempurnakan kuih aku tu, aku terpaksa kebas botol air icah sebab tak tau nak pakai ape untuk penyekkan tepung aku tu....... pastu aku tekap je pakai bahagian atas cawan untuk dapat bentuk bulat kekeke....selekeh!

       Kerana first time buat, aku buat inti karipap aku tu dgn telur je.... kecoh jugak dibuatnye, mane taknye anak2 sama naik nak membuat.... pasal dah tak tahan sgt asyik kene kacau je, aku bagi sorang sikit tepung pandai2 la diaorang nak bikin ape..... 

      Akhirnye berjaya jugak siap..... makanan petang yang mencabar... siap digoreng dan sedia dihidang bersama secawan kopi...   

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Cute pic