Monday, April 25, 2011

AnAk AkU mInTaK kAwIn..?

      Aduiii! anak..anak... takde benda lain ko nak mintak ke... klu dah mintak nak kawin... bleh buat aku tiba2 terkejut berok... ergghh...

      Nak kata dah meningkat anak dara... umor baru 6thn... skolah tadika pun blum abis... yg wat aku marah... balik2 je dari skolah tu la soalan yg dia bagitau kat aku... korang nak tau mcm mane dialog dia masa bagitau aku... lebih kurang mcm ni....

kakak : "mama, bleh tak akak nak kawin..?"
masa ni aku tgh terkejut berok...
mama : "bleh... tapi esok tak yah gi skolah lagi tau.." (nada marah)
kakak : "dah kawin pun bleh gi skolah la mama.. mcm kawan akak tu... dia dah pakai inai..."
masa ni aku dah dpt tangkap ape sbnrnye yg dia nak... INAI..
mama : "mane bleh pakai inai kat skolah nanti teacher marah tau..."
saje aku ckp mcm tu biar dia takut... hehehe..
kakak : "tak... teacher tak marah... teacher ckp..." 
ni dialog teacher dia.. "wah! cantik nye..."
mcm tu la dia bgtau kat aku... entah ye je teacher tu ckp mcm tu...
mama : "dulu masa mama skolah mama tak pernah pakai inai tau... habiskan skolah dulu baru bleh kawin..."
cewahh... saje la tu nak tunjuk aku ni baik... padahal..? hehehe
kakak : "mama... inai mama dulu ada lagi tak..?" (baki inai aku dulu..)
dah tentu la takde... bancuh kat mangkuk mane pun aku tak ingat... adoii banyak plak soalan budak ni...
tiba2... nak terkejut berok lagi ke aku....?
kakak : "mama tgk ni... tadi kat skolah akak dah kale kuku akak warna pic... cantik tak..?"
masa ni bukan kata terkejut berok... dah mcm nak bertukar jadi kingkong... ergghhh..
ambik ko... naik merah aku sental tangan dia ngan berus...


       Tak bleh nak kata ape... budak2.. biasa la... 
niat tu cuma nak cantik je... pompuan la kata kan....emmm..


  

9 comments:

Ana Suzana said...

ekekkee.. ain pun suka pakai inai..

mama-arrysyah said...

tu la kak..anak kita ni tak abis2 tgk pic kawin kita dulu..minat sgt nak pakai inai..hehehe..

Ana Suzana said...

dia ingat kawen je kot baru boleh pakai inai.. keh keh keh

nusha said...

sy pon suke inai..

mama,bg sy la moto tu..heheh..

mama-arrysyah said...

kak ana:
kelakar kan...agaknye klu bg pakai mcm mane la perasaan dia...mesti tayang je kat kawan2..hehe

nusha:
suka inai gak...bleh geng ngan anak mama ni..
moto tu mak mertua bg...senang klu nak gi kedai kata dia...smpai skrg mama tak pernah bwk..takuttt..

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

@ mama

hilangkan malas?? uish..ader2.jgn pk + rasa malas..kompem xder malaskan..hehehe..

rugi2 moto diabaikan begitu sje..hehehe..

p/s: mama,remove la word verification,snng org laen nak komen =)

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

nytez mama..

cik aisha said...

motif utama nak pakai inai je....sampai minx nak kawen..hehee

mama-arrysyah said...

tu la..pening dibuat nye...hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Cute pic